Waldemar Krzystek powraca z kamerą do rodzinnej Legnicy. Podczas gdy zrealizowana w tym mieście Mała Moskwa była eleganckim melodramatem, Fotografowi bliżej do mrocznego thrillera. Wybrana przez reżysera konwencja znacznie bardziej przystaje do niespokojnych czasów i coraz trudniejszych relacji polsko-rosyjskich. Opowieść o próbach schwytania seryjnego mordercy sprawdza się zarówno jako trzymająca w napięciu rozrywka, jak i głębsza metafora polityczna. Fotograf stanowi wyraźnie krytyczne spojrzenie na – naznaczoną przez komunistyczną przeszłość i współczesny autorytaryzm Putina – rosyjską mentalność. Jednocześnie stanowi wzruszający list miłosny do tamtejszej kultury. Krzystek, autor przebojowego serialu o życiu Anny German, po raz kolejny zdradza umiejętność odkrywania młodych talentów. Wcielająca się w charyzmatyczną policjantkę Tatjana Arntgolc ma szansę pójść w ślady Swietłany Chodczenkowej, która po brawurowym występie w Małej Moskwie coraz lepiej radzi sobie dziś w Hollywood.
Piotr Czerkawski