Debiut Władysława Pasikowskiego, będący przy tym jego pracą dyplomową, wciąż nie traci na wyrazistości. Znajdziemy w nim umiejętnie wykorzystane klisze amerykańskiego kina noir, bezlitośnie sportretowaną polską rzeczywistość, ordynarne, ale przy tym efektowne powiedzonka, a do tego wszechobecny cynizm i podskórnie wyczuwalny moralny niepokój. Żołnierz Marcin Kroll postanawia zdezerterować. Za sobą zostawia koszary, w których trwa festiwal poniżenia – tak ostentacyjny, że doprowadził innego mężczyznę do samobójstwa. Przed sobą ma świat, w którym nikt nie uznaje takich wartości jak wierność czy lojalność – w tym żona Krolla romansująca z jego najlepszym przyjacielem. W ślad za Krollem rusza pościg. Szuka go dowództwo starające się nie dopuścić do skandalu. Szukają go też najbliżsi, chcący pomóc mu i odkupić swoje winy. Ścieżki wszystkich bohaterów prowadzą przez pijane i pełne przemocy miasto.
Piotr Mirski